
Marketing Basics for Founders – Bouw je Startup Website in 1 uur
Via onderstaande knop kun je de handout terugvinden met de genoemde tips en tools. Downloaden
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Via onderstaande knop kun je de handout terugvinden met de genoemde tips en tools. Downloaden
Via onderstaande knop kun je de Narrative Canvas downloaden Download de Narrative Canvas
Founder van Printing Heroes en Gewoon Media, Host van die Impact Makers podcast en ‘Community Led Growth evangelist’.
Na ruim 10 jaar in het MKB realiseerde ik me dat de invloed en daadkracht van ondernemers de sleutel kunnen zijn voor het oplossen van veel van de grote problemen waar we als samenleving tegenaan lopen.
In 2019 startte ik Printing Heroes, mijn eerste missie-gedreven onderneming, waarbij ik ook direct ondervond dat sociaal ondernemerschap echt anders is. Na een faillissement en een moeilijke periode ging ik in 2022 op zoek naar een nieuwe missie. Vanuit de gesprekken die ik met impact ondernemers voerde onstonden de Impact Makers podcast en mijn visie op Community Led Growth.
Inmiddels help ik met Gewoon Media ondernemers met een missie om een community op te bouwen door hun social media strategie met hun missie te verbinden.
Toen ik me begon te verdiepen in impactbedrijven kwam ik steeds meer dingen tegen die niet helemaal leken te kloppen met hoe onze economie werkt. Bedrijven metvrijwilligers, consumenten als investeerders, aandeelhouders die hun rechten opgeven. En dat zijn nog maar een paar voorbeelden.
Impactbedrijven hebben een soort superkracht: een missie waarmee anderen zich willen verbinden. Community Led Growth ontstaat wanneer mensen aanhaken op de missie van een bedrijf of organisatie en daaraan mee willen bouwen. Je krijgt dan deelnemers aan je missie en jouw primaire rol als bedrijf verandert van leverancier van een product of dienst naar facilitator van deelnemers aan je missie.
Om een community van deelnemers aan je missie op te bouwen, is het allereerst belangrijk om je missie te delen. En delen betekent niet alleen erover vertellen, maar vooral ook anderenin staat stellen om deel te nemen.
Wij helpen founders en impact bedrijven om zo’n community van deelnemers op te bouwen door social media content en strategie die mensen verbind met hun missie.
In deze inspirerende podcastserie delen sociale ondernemers hun verhalen en missies, waardoor luisteraars worden geïnspireerd en gemotiveerd om ook een positieve impact te maken in de wereld. Door het luisteren naar deze verhalen, kunnen mensen leren hoe zij hun passie en ondernemingsgeest kunnen inzetten voor een betere samenleving.
Deze podcast biedt een platform voor sociaal bewuste ondernemers om hun stem te laten horen en hun initiatieven te delen. Het is een bron van inspiratie voor iedereen die gelooft in de kracht van sociale verandering en impactvolle ondernemingen.
In deze aflevering wordt het verhaal van Ruben Timman, oprichter van het Museum of Humanity, belicht. Ruben deelt zijn missie om een wereld te creëren waarin iedereen zich gezien voelt en hoe dit kan bijdragen aan het oplossen van sociale en milieuproblemen. Luister naar zijn inspirerende verhaal en ontdek hoe hij door het Museum of Humanity mensen met elkaar verbindt en de kracht van verbinding benadrukt.
Bekijk de video om meer te leren over Ruben's visie en hoe hij zijn passie omzet in concrete actie. Ontdek hoe zijn ondernemersverhaal en zijn streven naar een inclusieve samenleving anderen kan inspireren om ook bij te dragen aan een betere wereld.