SERVICES

Growth Marketing & Strategie

Wij helpen jou met het toepassen van Growth Marketing en uitwerken van een goede marketingstrategie, om zo een voorspelbare omzetgroei te realiseren.

Meten is weten

Een goede marketingstrategie is praktisch en levert meetbare resultaten op. En die meetbare resultaten heb je heel hard nodig om succesvol te worden met je marketing! Zo kan je namelijk goed zien of je strategie werkt, of waarom hij niet werkt.

Growth Marketing of Growth Hacking is een hele praktische manier om je klantreis te verbeteren. Door middel van kleinschalige experimenten vinden we de beste strategie. En dan wordt marketing ineens heel erg leuk; je hebt namelijk al een goed beeld van de opbrengst, voordat je gaat investeren in bijvoorbeeld een dure reclamecampagne of nieuw product.

Lees verder waarom goed doelgroeponderzoek belangrijk is.

Zij gingen je voor

Jouw doelgroep aanspreken

Met jouw product of dienst los je een probleem op voor je klant. Om goed te begrijpen wat dat probleem precies is en hoe je jouw klant ervan overtuigt dat jij dat probleem voor hem oplost, moet je jouw klant goed kennen en begrijpen. Gelukkig is er tegenwoordig ontzettend veel informatie over mensen te vinden!

Op basis van informatie die we verzamelen via social media en andere tools stellen we daarom buyer persona’s op; klantprofielen. In zo’n profiel vind je onder andere informatie over de achtergrond van jouw klant, hoe je hem kunt bereiken, wat zijn motivatie is en wat voor argumenten je het best kunt gebruiken om hem te overtuigen.

Deze informatie is niet allen nodig om effectieve Growth Marketing in te zetten, maar helpt je ook op heel veel andere vlakken in je bedrijf.

De klantvraag Jobs to be Done

Als je een beeld hebt van je klant, is het belangrijk om vervolgens goed naar de klantvraag te kijken; welk probleem heeft jouw klant, dat jij voor hem op gaat lossen? En het probleem dat jouw klant heeft is eigenlijk zelden een gebrek aan jouw product of dienst. Zijn probleem zit een paar lagen dieper en is veel persoonlijker. Het probleem dat je aan moet spreken bij jouw klant heeft te maken met het effect dat het niet hebben van jouw product of dienst op hem persoonlijk heeft. Wij maken hiervoor bij Growth Marketing gebruik van het Jobs to be Done model; dit is een praktische manier om de klantvraag goed uit te werken.

Even sparren over jouw klantvraag?

Customer Journey De klantreis

Nog zo’n veelgebruikte marketing term met een mooi schema’tje erbij. Maar wat heb je er praktisch gezien aan?

Wij maken in onze Growth Marketing trajecten gebruik van de Pirate Funnel (als je de eerste letters van elke fase achter elkaar zet snap je waarom ‘ie zo heet ;). De Pirate Funnel helpt ons om te bepalen hoe we de resultaten goed kunnen meten. En door de marketing activiteiten en resultaten af te zetten tegen de klantreis, kan je vervolgens snel zien waar de kansen liggen.

Client Cases

Montis Bouw

Het dak kan er af!

Montis Bouw kwam bij ons met hun uitdaging: het bedrijf maakte een sterke groei door, maar dat kwam met name door een grote goei in nieuwbouwprojecten.

Doordat deze projecten een lange doorlooptijd hebben en met een aantal piekmomenten kwa werk ontstonden er gaten in de planning; er waren meer verbouwingsprojecten nodig.

Montis Bouw

Vrij & Blij

Are you ready to party?!

Toen de overheid het plan aankondigde om vanaf juli weer  evenementen toe te staan kon het team van Lakeside Events niet wachten om weer eens een ouderwets feestje te organiseren.

Maar om op zo’n korte termijn een groot evenement te organiseren moest wel binnen een week de eerste bekendmaking de deur uit, en de week daarna de kaartverkoop worden gestart.

Vrijblijvende offerte ontvangen? of gewoon contact

Benieuwd naar de kosten? Laat een kort bericht achter via het onderstaande formulier, dan nemen we binnen 1 werkdag contact met je op en geven we vrijblijvend een inschatting van de kosten.

Of plan direct jouw gratis online groei gesprek in en ontvang direct praktische tips voor je website en je marketing!