SERVICES

Online Advertising

De juiste bezoekers op je website krijgen? Door gericht te adverteren helpen we jou om niet alleen meer bezoekers op je website te krijgen, maar vooral meer van de juiste bezoekers. Je weet wel, die mensen die ook echt wat kopen

Plan vandaag nog jouw Gratis Advertising Consult en krijg direct advies over waar en hoe je het best online kunt adverteren.

Online advertenties die wat opleveren

Je overweegt om online te gaan adverteren, op Google, Facebook of LinkedIn. Goed idee, want door online te adverteren krijg je controle over hoeveel verkeer er op je website komt en bovenal welk verkeer. Door te werken met budgetten, limieten en targeting heb je een aantal knoppen waar je goed aan kunt draaien. Door vervolgens goed te meten wat het resultaat is krijg je meer inzicht en kan je steeds verder optimaliseren.

Er is wel een grote maar; want ondanks dat de gemiddelde return on ad spend (ROAS) voor bijvoorbeeld Google Search Ads nog steeds gemiddeld 400% is, kan je zonder goede strategie ook zomaar in de situatie komen dat je meer uitgeeft aan advertentiekosten dan dat die advertenties opleveren.

Een goede advertising strategie nodig?

Return on ad spend

Als je € 1 uitgeeft aan een Google-advertentie, verdien je volgens de hoofdeconoom van Google (die de gemiddelde kosten per klik over de hele linie berekende) gemiddeld € 2 terug. De ROAS is dan 200%. Als je meer dan 50% verdient op je verkopen dan kan dat voor je werken, maar vaak is dat niet natuurlijk het geval. Als jouw marge bijvoorbeeld 25% is, moet je dus wel een ROAS van minimaal 400% halen om break-even te draaien met je advertenties.

Je resultaten moeten dan dus minimaal 2 keer zo goed zijn als gemiddeld. Zulke resultaten beginnen bij het kiezen van de juiste kanalen en het juiste aanbod. En ondanks dat partijen als Google en Facebook heel veel hulpmiddelen bieden om een campagne in te stellen; een specialist zal altijd meer uit je budget halen dan dat je zelf voor elkaar krijgt.

Naar onze mening (als een Google Ads en Facebook Ads expert), is het meestal mogelijk om minimaal een 4:1 rendement te behalen. Afhankelijk van de doelgroep en het probleem dat je voor hen oplost kan dat soms nog veel hoger zijn.

Lees verder over het kiezen van het beste platform voor jouw advertenties.

Zij gingen je voor

Waar kan ik het best adverteren Strategie

Advertenties werken beter wanneer ze aansluiten op de intentie en het probleem van je doelgroep. Het is dus heel belangrijk om goed te weten wie je doelgroep is en welk probleem je voor hen oplost, maar ook waar ze op dat moment in de klantreis zitten. Zijn ze zich überhaupt bewust van hun probleem? Zijn ze hun opties voor oplossingen nog aan het onderzoeken? Zijn ze aan het afwegen welk aanbod het beste is? Of zijn ze klaar al klaar om te kopen? Maak gebruik van verschillende call-to-actions, teksten en kanalen om jouw doelgroep in de juiste fase van de klantreis te benaderen.

Daarnaast is je budget van belang bij de keuze: de verschillende kanalen om te adverteren hebben verschillende advertentiekosten en verschillende kosten voor het opzetten en onderhouden van de campagnes.

Display Ads

Display Ads zijn ‘banners’; advertenties die worden weergegeven op allerlei verschillende websites en in mobiele apps. Deze advertenties kun je vergelijken met bijvoorbeeld TV-reclame of buitenreclame; de targetingmogelijkheden zijn vrij hoog-over, maar het bereik is gigantisch. Deze vorm van adverteren wordt vooral ingezet voor naamsbekendheid, maar heeft ook mogelijkheden voor retargeting, waarbij je bijvoorbeeld een bezoeker van je website opnieuw advertenties laat zien.

Social Media Ads

Adverteren op social media, zoals Facebook en LinkedIn, maar ook Youtube en Tiktok. Deze platforms bieden ontzettend veel mogelijkheden op het gebied van targeting; door meerdere eigenschappen met elkaar te combineren kan je heel exact een doelgroep bereiken. Daarbij weten ze ook vaak heel veel over je klanten en hun gedrag en bieden ze mogelijkheden om op basis daarvan te retargeten. Zo kan je hen dus steeds advertenties laten zien die aansluiten op waar ze zich op dat moment in de klantreis bevinden.

Google Ads

Google Ads biedt verschillende mogelijkheden voor adverteren, maar de meest gebruikte is Search. Een Search campagne laat jouw advertenties zien in lijst met zoekresultaten. Afhankelijk van je biedingen wordt je advertentie geplaatst. Je bieding concurreert hierbij met die van andere adverteerders, maar Google kijkt ook naar de kwaliteit van je advertentie en de pagina waar die naar verwijst. Je betaalt per klik; per bezoeker dus. Bezoekers die je via een Search campagne binnen haalt zijn dus vaak al op zoek naar jouw specifieke dienst of product als oplossing voor hun probleem en zijn dus al verder in de klantreis.

Hulp nodig met je online advertising?

Client Cases

Montis Bouw

Het dak kan er af!

Montis Bouw kwam bij ons met hun uitdaging: het bedrijf maakte een sterke groei door, maar dat kwam met name door een grote goei in nieuwbouwprojecten.

Doordat deze projecten een lange doorlooptijd hebben en met een aantal piekmomenten kwa werk ontstonden er gaten in de planning; er waren meer verbouwingsprojecten nodig.

Montis Bouw

wijkopenbedrijven.nl

De verkoper verleiden

Ondanks dat wijkopenbedrijven.nl de markt goed kende, had de website, die ze door een freelancer hadden laten bouwen, in een jaar tijd nog geen enkele lead opgeleverd. Ze hadden van alles geprobeerd; blogs, social media, google ads, maar het bleef stil.

Door conversie optimalisatie, een gerichte Google Ads campagne en email automation hielpen wij deze investeerders om met verkopende ondernemers in gesprek te komen.

Hoe werkt Google Search Ads

Google heeft het makkelijk gemaakt om zelf een simpele campagne in te richten in Google Ads. Met de ingebouwde Zoekwoordenplanner kan je een lijst maken met zoektermen waar je op gevonden wil worden en zien hoeveel klikken je ongeveer kan verwachten voor een bepaald budget. Bij het instellen van de campagne en het opstellen van de advertenties krijg je bij elke stap suggesties van Google om je te helpen met het invullen. Je betaalt vervolgens per klik. Hoeveel je per klik gaat betalen en hoeveel klikken je dan koopt hangt van meerdere dingen af;

  • Het budget dat je instelt, per dag of per maand
  • De manier van bieden die je instelt; automatische optimalisatie door Google, of op basis van vaste instellingen.
  • De limieten die je instelt voor biedingen
  • De kwaliteit van je advertentietekst
  • De gebruikerservaring die Google meet op je website

Stel je zelf een campagne in? Let dan goed op dat je de budgetten en limieten goed instelt. Google kan hele grote budgetten in korte tijd verbruiken wanneer je dit niet doet. En kijk daarbij altijd goed naar of de bezoekers die je via de advertenties naar je website haalt ook echt voldoende omzet opleveren om de advertentiekosten terug te verdienen.

Hoe werkt Adverteren op Social Media

Adverteren op social media kan erg veel opleveren. Je hebt ontzettend uitgebreide targeting- en retargeting mogelijkheden en kunt je doelgroep stap voor stap door de klantreis heen leiden. Maar het is wel meer werk om goed in te stellen en draaiend te krijgen dan Google Ads.

Om te beginnen zijn je advertenties altijd gekoppeld aan je bedrijfspagina of -profiel. Die moet je dus wel hebben voor je kunt adverteren. Vervolgens maken de meeste platforms gebruik van een pixel of tag; een stukje code dat je op je website moet installeren. Hiermee kan het platform zien wat de bezoekers die ze jou sturen op je website doen en aan de hand daarvan bijvoorbeeld relevantere bezoekers sturen of de mogelijkheid bieden voor retargeting. Deze techniek is wel onderhevig aan veranderingen in verband met de privacy regelgeving.

Advertenties maken

Dan hebben de advertenties die je maakt uitgebreide instellingsmogelijkheden als het gaat om het doel van de advertentie, de doelgroep en ook de plaats en vorm die de advertentie moet krijgen. Afhankelijk van die instellingen zal je per klik of per weergave betalen voor de advertentie. 

Vervolgens moet er voor de meeste soorten advertenties nog beeldmateriaal worden gemaakt; een afbeelding, meerdere afbeeldingen of een video. Dat beeldmateriaal moet aan de eisen van het platform voldoen; die eisen verschillen per platform, maar worden wel streng gecontroleerd. Voldoet je advertentie niet? Dan wordt hij afgekeurd. Over het algemeen wordt de beoordeling binnen 24 uur uitgevoerd. 

Het is, ook bij adverteren op Social Media, heel belangrijk om goed in de gaten te houden of de kosten per verkoop of lead binnen je budget blijven. Daarnaast is het belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de regels van het platform en die te volgen: het komt heel regelmatig voor dat accounts geblokkeerd worden wanneer de regels niet worden gevolgd.

Vrijblijvende offerte ontvangen? of gewoon contact

Benieuwd naar de kosten? Laat een kort bericht achter via het onderstaande formulier, dan nemen we binnen 1 werkdag contact met je op en geven we vrijblijvend een inschatting van de kosten.