SERVICES

Social Media Marketing

Bereik nieuwe klanten met Social Media. Wij helpen jou met het vergroten van je bereik en het effectief inzetten van social media marketing.

Content met inhoud

Om als bedrijf succesvol te groeien op social media, is de juiste content (marketingtaal voor inhoud) cruciaal. Net zoals klanten bij jouw bedrijf komen voor het product of de dienst die jij levert, zo komen social media gebruikers bij jouw pagina vanwege de content die jij levert.

De tijd en energie die jij in je product hebt gestoken is kostbaar. Daarom mag de presentatie van je bedrijf niet achterblijven. Om deze waarde goed over te brengen, moet jouw content met aandacht worden gemaakt. Dat kost veel tijd en discipline en dat is soms lastig te combineren met al die andere dingen die je nog moet doen.

Zij gingen je voor

Social Media Strategie

Een goede social media strategie heeft drie elementen; expertise, doelgroeponderzoek en onderscheidend vermogen. Zie je geen resultaat van je social media marketing? Dan is de kans groot dat het probleem in je strategie zit.

Jouw
expertise

De expertise van jou en je bedrijf is waardevol, omdat er jaren in kennis is geïnvesteerd. Deze expertise is de reden dat mensen een aankoop doen bij jouw bedrijf. En dit is de basis die je gebruikt voor het maken van content. Je deelt dus iets waardevols met je doelgroep. Hiermee win je aan vertrouwen en autoriteit bij je doelgroep, maar activeer je ook een ingebakken reflex tot wederkerigheid bij hen; als we iets krijgen zijn we geneigd om wat terug te geven.

Klantvraag en doelgroep

Kennis is geweldig, maar als je jouw klanten of bezoekers waarde wil bieden moet het wel relevant zijn.

Daarom is het belangrijk te onderzoeken wie jouw doelgroep is en welk probleem je voor hen op kan lossen of welk verlangen je voor hen kan vervullen. Vervolgens moet je content volledig afgestemd zijn op je doelgroep.

Onderscheidend vermogen

Op social media wordt je als bezoeker continu geprikkeld met nieuwe informatie. Alleen relevante informatie geven werkt dus niet. Om de aandacht te krijgen moet je content onderscheidend zijn en opvallen in de chaos. Door te zorgen voor content die interactie stimuleert, zoals het liken, reageren of delen van je post, vergroot je steeds je bereik. Daarbij is het ook belangrijk om herkenbaarheid en consistentie in te bouwen, zodat trouwe volgers jouw posts er meteen uitpikken.

Hulp nodig met je Social Media strategie?

De klantvraag Jobs to be Done

Als je een beeld hebt van je klant, is het belangrijk om vervolgens goed naar de klantvraag te kijken; welk probleem heeft jouw klant, dat jij voor hem op gaat lossen? En het probleem dat jouw klant heeft is eigenlijk zelden een gebrek aan jouw product of dienst. Zijn probleem zit een paar lagen dieper en is veel persoonlijker. Het probleem dat je aan moet spreken bij jouw klant heeft te maken met het effect dat het niet hebben van jouw product of dienst op hem persoonlijk heeft. Wij maken hiervoor bij Growth Marketing gebruik van het Jobs to be Done model; dit is een praktische manier om de klantvraag goed uit te werken.

Even sparren over jouw klantvraag?

Client Cases

Montis Bouw Het dak kan er af!

Montis Bouw kwam bij ons met hun uitdaging: het bedrijf maakte een sterke groei door, maar dat kwam met name door een grote groei in nieuwbouwprojecten.

Doordat deze projecten een lange doorlooptijd hebben en met een aantal piekmomenten qua werk ontstonden er gaten in de planning; er waren meer verbouwingsprojecten nodig

Montis Bouw

Vrij & Blij Are you ready to party?!

Toen de overheid het plan aankondigde om vanaf juli weer evenementen toe te staan kon het team van Lakeside Events niet wachten om weer eens een ouderwets feestje te organiseren.

Maar om op zo’n korte termijn een groot evenement te organiseren moest wel binnen een week de eerste bekendmaking de deur uit, en de week daarna de kaartverkoop worden gestart.

Een platform voor succes

Met bijna 200 social media-platforms om uit te kiezen, hoe weet je welke de juiste zijn voor jouw bedrijf? Waar moet je beginnen?

Voor de keuze van het juiste platform lopen we een aantal stappen door. Hierbij is het belangrijk is om te starten met 1 social media kanaal en deze succesvol op te zetten, voordat je overgaat naar de volgende. Als je jouw aandacht en tijd direct over meerdere kanalen gaat verdelen, is je kans op succes meteen veel kleiner.

Kies een platform in 5 stappen

  • Onderzoek waar je doelgroep actief is
  • Onderzoek welk platform past bij je bedrijf
  • Onderzoek wat je concurrenten doen op social media
  • Begrijp het platform
  • Bepaal wat voor soort content je wilt gebruiken

Lees meer over de keuze van het juiste platform in deze blog van Arnoud.

Vrijblijvende offerte ontvangen? of gewoon contact

Benieuwd naar de kosten? Laat een kort bericht achter via het onderstaande formulier, dan nemen we binnen 1 werkdag contact met je op en geven we vrijblijvend een inschatting van de kosten.