Hoe stel je een onweerstaanbaar aanbod samen? Daarvoor is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is en wat het ‘probleem’ van je doelgroep is; de ‘job to be done’.

Dat probleem heeft met zijn persoonlijke beleving te maken. Een reiziger kan bijvoorbeeld allerlei redenen hebben om op het station koffie te kopen; het kan zijn dat hij dorst heeft, maar hij kan ook koffie kopen omdat hij het koud heeft, of omdat hij moe is.

Als je weet waarom jouw klant jouw product nodig heeft kan je jouw aanbod niet alleen veel beter aan laten sluiten op wat hij nodig heeft, maar heb je ook een veel beter idee van hoe en waar hij zoekt. Als je daarbij ook wat meer over zijn achtergrond weet, kan je ook bepalen wat de beste plek is om hem te bereiken en hoe je hem met jouw aanbod kunt overtuigen.

In onze strategiesessie helpen we jou met het formuleren van je missie, je kernwaarden, je doelgroep en je aanbod.

Kennisbank

Buyer Persona

Een buyer persona is een fictief persoon die staat voor jouw consumentendoelgroep of iemand uit de ‘buying committee’ van jouw

Lees verder

Laat je gegevens achter

Wij nemen contact met je op.