Social Media Marketing

Bereik nieuwe klanten door de inzet van social media. Wij helpen je met het vergroten van je bereik en het effectief inzetten van social media.

Content met inhoud

Om als bedrijf succesvol te groeien op social media, is de juiste content (marketingtaal voor inhoud) cruciaal. Net zoals klanten bij jouw bedrijf komen voor het product of de dienst die jij levert, zo komen social media gebruikers bij jouw pagina vanwege de content die jij levert.

De tijd en energie die jij in je product hebt gestoken is kostbaar. Daarom mag de presentatie van je bedrijf niet achterblijven. Om deze waarde goed over te brengen, moet jouw content met aandacht worden gemaakt. Dat kost veel tijd en discipline en dat is soms lastig te combineren met al die andere dingen die je nog moet doen.

Door je te verdiepen in wie jouw doelgroep is en welk probleem je voor hem of haar oplost, kan je niet alleen jouw marketing beter afstemmen op je doelgroep, maar ontdek je vaak ook manieren om je aanbod beter te maken en meer waarde te leveren voor je klanten.
Peter Bronkhorst
Growth Marketeer

Social Media
Strategie

Een goede social media strategie heeft drie elementen; expertise, doelgroeponderzoek en onderscheidend vermogen. Zie je geen resultaat van je social media marketing? Dan is de kans groot dat het probleem in je strategie zit.

De expertise van jou en je bedrijf is waardevol, omdat er jaren in kennis is geïnvesteerd. Deze expertise is de reden dat mensen een aankoop doen bij jouw bedrijf. En dit is de basis die je gebruikt voor het maken van content. Je deelt dus iets waardevols met je doelgroep. Hiermee win je aan vertrouwen en autoriteit bij je doelgroep, maar activeer je ook een ingebakken reflex tot wederkerigheid bij hen; als we iets krijgen zijn we geneigd om wat terug te geven.

Kennis is geweldig, maar als je jouw klanten of bezoekers waarde wil bieden moet het wel relevant zijn.

Daarom is het belangrijk te onderzoeken wie jouw doelgroep is en welk probleem je voor hen op kan lossen of welk verlangen je voor hen kan vervullen. Vervolgens moet je content volledig afgestemd zijn op je doelgroep.

Op social media wordt je als bezoeker continu geprikkeld met nieuwe informatie. Alleen relevante informatie geven werkt dus niet. Om de aandacht te krijgen moet je content onderscheidend zijn en opvallen in de chaos. Door te zorgen voor content die interactie stimuleert, zoals het liken, reageren of delen van je post, vergroot je steeds je bereik. Daarbij is het ook belangrijk om herkenbaarheid en consistentie in te bouwen, zodat trouwe volgers jouw posts er meteen uitpikken.

De enige manier om te winnen met Social Media is om je lezers te laten zeggen:
'Dit is speciaal voor mij geschreven'.
Arnoud van Asperen
Social Specialist

De klantvraag
Jobs to be done

Als je een beeld hebt van je klant, is het belangrijk om vervolgens goed naar de klantvraag te kijken; welk probleem heeft jouw klant, dat jij voor hem op gaat lossen? En het probleem dat jouw klant heeft is eigenlijk zelden een gebrek aan jouw product of dienst. Zijn probleem zit een paar lagen dieper en is veel persoonlijker.

Het probleem dat je aan wil spreken bij jouw klant heeft te maken met het effect dat het niet hebben van jouw product op hem persoonlijk heeft. Wij maken hiervoor bij Growth Marketing gebruik van het Jobs to be Done model; dit is een praktische manier om de klantvraag goed uit te werken.

Een platform
voor succes

Met bijna 200 social media-platforms om uit te kiezen, hoe weet je welke de juiste zijn voor jouw bedrijf? Waar moet je beginnen?

Voor de keuze van het juiste platform lopen we een aantal stappen door. Hierbij is het belangrijk is om te starten met 1 social media kanaal en deze succesvol op te zetten, voordat je overgaat naar de volgende.

Als je jouw aandacht en tijd direct over meerdere kanalen gaat verdelen, is je kans op succes meteen veel kleiner.

Kies een platform in 5 stappen

Lees meer over de keuze van het juiste platform in deze blog van Arnoud.

Wat klanten zeggen

6 Google-reviews | 5,0
5/5
Thijs Kluft
Thijs KluftMontis Bouw
Lees verder
De funnel die jullie voor ons hebben neergezet voor dakkapellen maakt echt een groot verschil in de groei van Montis Bouw. Vooral dat we grip hebben op hoeveel aanvragen er binnen komen!
Rianne Seuren
Rianne SeurenMagical Flower
Lees verder
Wij hebben onze webshop door deze heren laten overhevelen naar een professioneel niveau. Het resultaat mag er zijn! Ze helpen je daar waar nodig en als je vast loopt met vragen. Dank heren!
Ilai Kutsch lojenga
Ilai Kutsch lojengaStichting Zorgboerderij Stay & Pray
Lees verder
Geweldig bedrijf. Denken met je mee, luisteren goed naar je behoeften en weten dat fantastisch te vertalen naar een professionele moderne website. Absolute aanrader om mee te werken.
Vincent
VincentTwiske Adviesgroep
Lees verder
Gewoon Media heeft onze stoffige website de 21e eeuw in geholpen. Fantastisch gedaan!

Hoe we werken

Advies

We starten met een vrijblijvend adviesgesprek. Daarin kijken we samen hoe we je het best kunnen helpen. Vervolgens ontvang je van ons een voorstel, zodat duidelijk is wat je kunt verwachten en wat de kosten zijn.

Strategie

Je social media is onderdeel van je marketingstrategie. Het begint dus bij een heldere strategie, duidelijkheid over wie je doelgroep is en wat precies de problemen zijn die jij voor je doelgroep oplost. Aan de hand daarvan kunnen we bepalen waar we het beste resultaat kunnen behalen en wat voor content het beste werkt.

Beheer

Vervolgens gaan we aan de slag. Dat begint met het opzetten van profielen en het produceren van content. Daarbij kunnen we ook de dagelijkse interactie op het platform verzorgen. De combinatie van consistent content plaatsen en actief interactie met anderen op het platform zoeken zorgt voor een doorlopende groei in het bereik en vaak binnen enkele weken al voor concrete leads.

Wil jij opschalen met Social Media? Maak een vrijblijvende afspraak en vertel ons je plannen, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Laat je gegevens achter

Wij nemen contact met je op.