Kennisbank
Gewoon om te delen


Bouw je startup website in 1 uur
Via onderstaande knop kun je de een handout terugvinden met de genoemde tips en tools. Downloaden

Buyer Persona
Een buyer persona is een fictief persoon die staat voor jouw consumentendoelgroep of iemand uit de ‘buying committee’ van jouw zakelijke klant. Dit document is

Ideal Customer Profile
Het Ideal Customer Profile is een manier om je zakelijke doelgroep in beeld te brengen. Dit document is je referentie wanneer je content maakt of

Jobs to be done
Het Jobs to be Done template helpt bij het begrijpen van je klantvraag. Om de klantvraag goed te begrijpen zijn er drie niveaus waar je

1-Page Marketingplan
Het uitwerken van je marketingstrategie doe je in een aantal lagen: Identiteit – Wie ben jij als bedrijf? Wat is je Missie en wat vind

Mijn duurste drie lessen ooit – Falen in je missie
In 2019 startte ik Printing Heroes met een missie om de markt van groot formaat printen te verduurzamen. En dan vooral de verduurzaming te versnellen.

Waarom lijkt groeien voor anderen vanzelf te gaan?
Ondernemen kan soms echt als een worsteling voelen. lk weet nog dat ik net gestart was met Printing Heroes. De eerste klussen vanuit mijn netwerk

De pioniersfase van een bedrijf
Ik houd ontzettend van de pioniersfase van een bedrijf. Het verschil van 0 naar iets maken. Alles zelf doen. Als generalist ben ik dan helemaal

5 veelgemaakte fouten om te vermijden
Hey Founder! Hey Startende ondernemer! Heb jij zelf je website gemaakt? Een advertentiecampagne ingesteld? Doe je zelf je social media? Dan heb je waarschijnlijk wel

Marketing is niet OK
Ik ben de afgelopen weken regelmatig in gesprek met ondernemers impact willen maken. Social entrepreneurs, founders. Over hun reis als ondernemer tot nu toe en

Deze 5 marketing-tools gaan jou als founder heel veel tijd besparen!
Marketing zorgt als startende ondernemer of founder vaak voor hoofdpijn. Zelf doen en dingen onder de knie krijgen kost namelijk veel tijd, maar je hebt

Marketing werkt als een machine met meerdere onderdelen
Founders en ondernemers die ‘iets aan marketing willen gaan doen’ hebben in hun marketing vaak ten minste 1 van de volgende problemen: Ze hebben niet

De Beste Tools voor Email Marketing
Email marketing is een breed begrip. Veel bedrijven hebben de gewoonte om wekelijks of maandelijks een nieuwsbrief te versturen. Wij zien dat vaak een beetje

Formulieren op je website
De meeste bedrijven hopen leads en aanvragen binnen te krijgen via hun website. En dat is natuurlijk ook ideaal; wanneer een potentiële klant zelf het

Hoe werkt remarketing?
Retargeting; waarschijnlijk heb je er best een voorstelling bij wat dat inhoud. Iets met cookies en advertenties die je overal op internet volgen. Maar hoe dat nou precies

Je doelgroep
Voor een goed werkende marketing funnel is het belangrijk om je doelgroep te kennen; wat vinden ze belangrijk, waar lopen ze tegenaan en waar kun je ze bereiken? Maar

Je aanbod
Hoe stel je een onweerstaanbaar aanbod samen? Daarvoor is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is en wat het ‘probleem’ van je doelgroep is;

Je missie
Je missie is het ‘waarom’ van je bedrijf. Waarom is wat jouw bedrijf doet belangrijk? Wat is de reden dat je daar ooit mee bent begonnen? Wat is


Google Ads – Wat je moet weten voor je begint.
Wat is Google Ads? Google Ads is het advertentieplatform van Google. Via dit platform kan je advertentiecampagnes instellen voor alle verschillende kanalen die Google biedt;


5 Tips om het juiste Social Media platform te kiezen.
Met bijna 200 social media-platforms om uit te kiezen, hoe weet je welke de juiste zijn voor jouw bedrijf? Waar moet je beginnen? Voor de

Direct Mail voor B2B; Achterhaald of onderschat?
In gesprek met ondernemers over hun marketing merk ik dat de focus van MKB’ers vaak op online ligt. En dat is natuurlijk niet zo gek;

5 voordelen van Sociaal Ondernemerschap
Je wilt groeien; meer klanten, meer projecten, meer producten, meer omzet, meer winst. Maar waarom eigenlijk? Voor het geld? Bij de meeste mensen is dat