Omschrijving

‘Het repareren van de modeindustrie, door mensen centraal te zetten, one piece at a time.’ Dat is de missie van Thami Schweichler met United Repair Centre. ‘Want het systeem is kapot, grotendeels door hoe we met mensen omgaan. We kunnen het probleem niet oplossen zonder te kijken hoe we met mensen omgaan.’ Middenin de heerlijke startup vibe van het ‘repair centre’ interview ik Thami Schweichler over zijn missie, het systeem waarin we opereren en hoe hij door samen te werken betekenis en verandering brengt met zijn bedrijven.

Bekijk deze aflevering:

Bekijk deze aflevering:

Over Peter

Founder van Printing Heroes en Gewoon Media, Host van die Impact Makers podcast en ‘Community Led Growth evangelist’.

Na ruim 10 jaar in het MKB realiseerde ik me dat de invloed en daadkracht van ondernemers de sleutel kunnen zijn voor het oplossen van veel van de grote problemen waar we als samenleving tegenaan lopen.

In 2019 startte ik Printing Heroes, mijn eerste missie-gedreven onderneming, waarbij ik ook direct ondervond dat sociaal ondernemerschap echt anders is. Na een faillissement en een moeilijke periode ging ik in 2022 op zoek naar een nieuwe missie. Vanuit de gesprekken die ik met impact ondernemers voerde onstonden de Impact Makers podcast en mijn visie op Community Led Growth

Inmiddels help ik met Gewoon Media ondernemers met een missie om een community op te bouwen door hun social media strategie met hun missie te verbinden.

Bekend van

Community Led Growth

Toen ik me begon te verdiepen in impactbedrijven kwam ik steeds meer dingen tegen die niet helemaal leken te kloppen met hoe onze economie werkt. Bedrijven met vrijwilligers, consumenten als investeerders, aandeelhouders die hun rechten opgeven. En dat zijn nog maar een paar voorbeelden.

Impactbedrijven hebben een soort superkracht: een missie waarmee anderen zich willen verbinden. Community Led Growth ontstaat wanneer mensen aanhaken op de missie van een bedrijf of organisatie en daaraan mee willen bouwen. Je krijgt dan deelnemers aan je missie en jouw primaire rol als bedrijf verandert van leverancier van een product of dienst naar facilitator van deelnemers aan je missie.

Bouw een community van deelnemers door je social media strategie aan je missie te koppelen.

Om een community van deelnemers aan je missie op te bouwen, is het allereerst belangrijk om je missie te delen. En delen betekent niet alleen erover vertellen, maar vooral ook anderen in staat stellen om deel te nemen.

Wij helpen founders en impact bedrijven om zo’n community van deelnemers op te bouwen door social media content en strategie die mensen verbind met hun missie.