
Marketing Basics for Founders – Bouw je Startup Website in 1 uur
Via onderstaande knop kun je de handout terugvinden met de genoemde tips en tools. Downloaden
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Via onderstaande knop kun je de handout terugvinden met de genoemde tips en tools. Downloaden
Via onderstaande knop kun je de Narrative Canvas downloaden Download de Narrative Canvas
Founder van Printing Heroes en Gewoon Media, Host van die Impact Makers podcast en ‘Community Led Growth evangelist’.
Na ruim 10 jaar in het MKB realiseerde ik me dat de invloed en daadkracht van ondernemers de sleutel kunnen zijn voor het oplossen van veel van de grote problemen waar we als samenleving tegenaan lopen.
In 2019 startte ik Printing Heroes, mijn eerste missie-gedreven onderneming, waarbij ik ook direct ondervond dat sociaal ondernemerschap echt anders is. Na een faillissement en een moeilijke periode ging ik in 2022 op zoek naar een nieuwe missie. Vanuit de gesprekken die ik met impact ondernemers voerde onstonden de Impact Makers podcast en mijn visie op Community Led Growth.
Inmiddels help ik met Gewoon Media ondernemers met een missie om een community op te bouwen door hun social media strategie met hun missie te verbinden.
Toen ik me begon te verdiepen in impactbedrijven kwam ik steeds meer dingen tegen die niet helemaal leken te kloppen met hoe onze economie werkt. Bedrijven metvrijwilligers, consumenten als investeerders, aandeelhouders die hun rechten opgeven. En dat zijn nog maar een paar voorbeelden.
Impactbedrijven hebben een soort superkracht: een missie waarmee anderen zich willen verbinden. Community Led Growth ontstaat wanneer mensen aanhaken op de missie van een bedrijf of organisatie en daaraan mee willen bouwen. Je krijgt dan deelnemers aan je missie en jouw primaire rol als bedrijf verandert van leverancier van een product of dienst naar facilitator van deelnemers aan je missie.
Om een community van deelnemers aan je missie op te bouwen, is het allereerst belangrijk om je missie te delen. En delen betekent niet alleen erover vertellen, maar vooral ook anderenin staat stellen om deel te nemen.
Wij helpen founders en impact bedrijven om zo’n community van deelnemers op te bouwen door social media content en strategie die mensen verbind met hun missie.
In de podcast 'Impact Makers: The Stories of Social Founders' worden inspirerende verhalen gedeeld van sociaal ondernemers die een positieve impact maken in de wereld. Door middel van deze verhalen worden luisteraars geïnspireerd en aangemoedigd om zelf ook een verschil te maken.
De host van de podcast, Peter Bronkhorst, neemt zijn luisteraars mee in de wereld van sociaal ondernemerschap en laat zien hoe deze ondernemers community's opbouwen en groei realiseren door hun missie centraal te stellen. Luisteraars krijgen inzicht in de uitdagingen, successen en lessen van deze impact makers en worden uitgedaagd om zelf ook bij te dragen aan een betere wereld.
Een van de belangrijke thema's die aan bod komt in de podcast is Community Led Growth. Dit concept houdt in dat sociaal ondernemers community's van deelnemers opbouwen door hun social media strategie te koppelen aan hun missie. Hierdoor kunnen zij een betrokken en loyale gemeenschap creëren die zich verbonden voelt met het doel van de onderneming.
Door te investeren in community building en het delen van de missie met anderen, kunnen sociaal ondernemers groei realiseren en een duurzame impact maken. Het opbouwen van een community van deelnemers draagt bij aan het vergroten van bewustzijn, betrokkenheid en steun voor de missie van de onderneming.