
Marketing Basics for Founders – Social Media Strategy
Via onderstaande knop kun je de Narrative Canvas downloaden Download de Narrative Canvas
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Via onderstaande knop kun je de Narrative Canvas downloaden Download de Narrative Canvas
Via onderstaande knop kun je de handout terugvinden met de genoemde tips en tools. Downloaden
Founder van Printing Heroes en Gewoon Media, Host van die Impact Makers podcast en ‘Community Led Growth evangelist’.
Na ruim 10 jaar in het MKB realiseerde ik me dat de invloed en daadkracht van ondernemers de sleutel kunnen zijn voor het oplossen van veel van de grote problemen waar we als samenleving tegenaan lopen.
In 2019 startte ik Printing Heroes, mijn eerste missie-gedreven onderneming, waarbij ik ook direct ondervond dat sociaal ondernemerschap echt anders is. Na een faillissement en een moeilijke periode ging ik in 2022 op zoek naar een nieuwe missie. Vanuit de gesprekken die ik met impact ondernemers voerde onstonden de Impact Makers podcast en mijn visie op Community Led Growth.
Inmiddels help ik met Gewoon Media ondernemers met een missie om een community op te bouwen door hun social media strategie met hun missie te verbinden.
Toen ik me begon te verdiepen in impactbedrijven kwam ik steeds meer dingen tegen die niet helemaal leken te kloppen met hoe onze economie werkt. Bedrijven metvrijwilligers, consumenten als investeerders, aandeelhouders die hun rechten opgeven. En dat zijn nog maar een paar voorbeelden.
Impactbedrijven hebben een soort superkracht: een missie waarmee anderen zich willen verbinden. Community Led Growth ontstaat wanneer mensen aanhaken op de missie van een bedrijf of organisatie en daaraan mee willen bouwen. Je krijgt dan deelnemers aan je missie en jouw primaire rol als bedrijf verandert van leverancier van een product of dienst naar facilitator van deelnemers aan je missie.
Om een community van deelnemers aan je missie op te bouwen, is het allereerst belangrijk om je missie te delen. En delen betekent niet alleen erover vertellen, maar vooral ook anderenin staat stellen om deel te nemen.
Wij helpen founders en impact bedrijven om zo’n community van deelnemers op te bouwen door social media content en strategie die mensen verbind met hun missie.
In deze aflevering van de podcast 'Impact Makers: The Stories of Social Founders' gaat Peter in gesprek met Frank Holleman, de oprichter van Fork Ranger. Frank bracht in 2019 zijn eerste kookboek uit met duurzame recepten en ontdekte dat onze persoonlijke voetafdruk voor een groot deel wordt bepaald door wat we eten.
Als host van de podcast en 'Community Led Growth evangelist' deelt Peter zijn ervaring als oprichter van Printing Heroes en Gewoon Media. Hij benadrukt het belang van het opbouwen van een community van deelnemers aan je missie door je missie te delen en anderen in staat te stellen om deel te nemen.
Wil je meer leren over de marketing basics voor oprichters, zoals het opzetten van een social media strategie? Download de Narrative Canvas via de website en ontdek hoe je jouw startup website in slechts één uur kunt bouwen. Leer meer over demand generation, content creatie, en conversie optimalisatie om je bedrijf te laten groeien.
Gewoon Media biedt verschillende diensten op het gebied van growth marketing, waaronder doelgroepsonderzoek, analytics & dashboards, en content creatie. Neem contact op voor meer informatie en laat ons je helpen bij het bouwen van je online aanwezigheid en het laten groeien van je bedrijf.