Het Ideal Customer Profile is een manier om je zakelijke doelgroep in beeld te brengen. Dit document is je referentie wanneer je content maakt of aan je aanbod werkt. Het helpt je onder andere om te bepalen:

  • Met wie heb ik te maken als ik deze doelgroep wil helpen?
  • Wat ga ik deze mensen vertellen?
  • Waar kan ik ze bereiken?
  • Wat heeft mijn doelgroep nodig?

Het Ideal Customer Profile is opgebouwd in drie delen:

  1. Segment criteria; werk dit deel uit voor 5 tot 10 van je ideale klanten. Deze informatie gebruik je om een goed onderbouwd beeld te krijgen van wie jouw ideale klant is
  2. Volwassenheidsniveau ICP – Jij helpt jouw doelgroep in hun ontwikkeling. Het is belangrijk om te bepalen in welke fase van ontwikkeling jouw ‘sweet spot’ ligt. Werk 4 fases van ontwikkeling uit en bepaal bij welke stap naar een volgend niveau jij het beste past.  Voorbeelden van fases: Solopreneur – Start-up – Scale-up – Unicorn
  3. De Buying Committee – Dit zijn de mensen die bij jouw ideale klant samen bepalen of ze bij jou gaan kopen. Je kunt van de leden van de buying committee vervolgens ook nog een uitgebreidere buyer persona opstellen.

 

Kennisbank

Formulieren op je website

De meeste bedrijven hopen leads en aanvragen binnen te krijgen via hun website. En dat is natuurlijk ook ideaal; wanneer een potentiële klant zelf het

Lees verder
Community

Community Led Growth

Het woord community heeft voor mij altijd een nogal suffe bijsmaak gehad. Ik moest dan snel denken aan die-hard deelnemers aan forums waar verder alleen

Lees verder
Kennisbank

Buyer Persona

Een buyer persona is een fictief persoon die staat voor jouw consumentendoelgroep of iemand uit de ‘buying committee’ van jouw zakelijke klant. Dit document is

Lees verder

Laat je gegevens achter

Wij nemen contact met je op.