Voor een goed werkende marketing funnel is het belangrijk om je doelgroep te kennen; wat vinden ze belangrijk, waar lopen ze tegenaan en waar kun je ze bereiken? Maar hoe kom je nou te weten wat en hoe een potentiële klant denkt? Daarvoor doen we doelgroeponderzoek; aan de hand van een of meerdere doelgroepen die we samen bepalen gaan we onderzoek doen. Daarvoor gebruiken we onder andere social media; we scannen tientallen, soms honderden profielen van mensen die binnen jouw doelgroep vallen. 

Daarnaast duiken we in statistische gegevens die beschikbaar zijn en nemen we interviews af. In al die informatie zoeken we naar overeenkomsten; interesses die vaak voorkomen, eigenschappen van mensen die hetzelfde zijn. En uit deze overeenkomsten stellen we vervolgens een ‘Buyer Persona’ op; een klantprofiel dat jouw doelgroep vertegenwoordigt. En met zo’n Buyer Persona heb je ineens een duidelijk beeld van je doelgroep en kan je jouw online marketing funnel daar volledig op afstemmen.

Community

Community Led Growth

Het woord community heeft voor mij altijd een nogal suffe bijsmaak gehad. Ik moest dan snel denken aan die-hard deelnemers aan forums waar verder alleen

Lees verder
Kennisbank

1-Page Marketingplan

Het uitwerken van je marketingstrategie doe je in een aantal lagen: Identiteit – Wie ben jij als bedrijf? Wat is je Missie en wat vind

Lees verder

Laat je gegevens achter

Wij nemen contact met je op.