
Marketing Basics for Founders – Social Media Strategy
Via onderstaande knop kun je de Narrative Canvas downloaden Download de Narrative Canvas
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Via onderstaande knop kun je de Narrative Canvas downloaden Download de Narrative Canvas
Via onderstaande knop kun je de handout terugvinden met de genoemde tips en tools. Downloaden
Founder van Printing Heroes en Gewoon Media, Host van die Impact Makers podcast en ‘Community Led Growth evangelist’.
Na ruim 10 jaar in het MKB realiseerde ik me dat de invloed en daadkracht van ondernemers de sleutel kunnen zijn voor het oplossen van veel van de grote problemen waar we als samenleving tegenaan lopen.
In 2019 startte ik Printing Heroes, mijn eerste missie-gedreven onderneming, waarbij ik ook direct ondervond dat sociaal ondernemerschap echt anders is. Na een faillissement en een moeilijke periode ging ik in 2022 op zoek naar een nieuwe missie. Vanuit de gesprekken die ik met impact ondernemers voerde onstonden de Impact Makers podcast en mijn visie op Community Led Growth.
Inmiddels help ik met Gewoon Media ondernemers met een missie om een community op te bouwen door hun social media strategie met hun missie te verbinden.
Toen ik me begon te verdiepen in impactbedrijven kwam ik steeds meer dingen tegen die niet helemaal leken te kloppen met hoe onze economie werkt. Bedrijven metvrijwilligers, consumenten als investeerders, aandeelhouders die hun rechten opgeven. En dat zijn nog maar een paar voorbeelden.
Impactbedrijven hebben een soort superkracht: een missie waarmee anderen zich willen verbinden. Community Led Growth ontstaat wanneer mensen aanhaken op de missie van een bedrijf of organisatie en daaraan mee willen bouwen. Je krijgt dan deelnemers aan je missie en jouw primaire rol als bedrijf verandert van leverancier van een product of dienst naar facilitator van deelnemers aan je missie.
Om een community van deelnemers aan je missie op te bouwen, is het allereerst belangrijk om je missie te delen. En delen betekent niet alleen erover vertellen, maar vooral ook anderenin staat stellen om deel te nemen.
Wij helpen founders en impact bedrijven om zo’n community van deelnemers op te bouwen door social media content en strategie die mensen verbind met hun missie.
Pirate funnel
Jobs to be Done
Analytics & Dashboards
Lean Marketing
Marketing tools
Demand Creatie
Demand Capture
Content Systeem
Dark Social
Social Media Management
Content Creatie
Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Google Ads & Shopping (SEA)
Linkbuilding
Facebook Ads
Linkedin Ads
Conversion Rate Optimization
Wordpress development
Drupal development
Shopify development
Mobile app development
Gewoon Media B.V.
Bezoekadres: G.G. Schipperstraat 14a, 1483 GE De Rijp
Postadres: Kanaalkade 57, 1811 LS Alkmaar
Melle Schellekens van The Good Roll vertelt in deze aflevering van de podcast 'Impact Makers' over de missie van zijn bedrijf en de uitdagingen die ze hebben overwonnen. The Good Roll staat bekend om het verbeteren van de wereld met duurzaam wc-papier, en is een voorbeeld van hoe sociaal ondernemerschap echt het verschil kan maken.
Luister naar het inspirerende verhaal van Melle Schellekens en ontdek hoe impactvol ondernemerschap de wereld positief kan veranderen. Leer meer over de visie van The Good Roll en de ontwikkeling van 'impact ondernemen' in deze boeiende aflevering.
Als oprichter van Printing Heroes en Gewoon Media, is Peter Bronkhorst een voorvechter van 'Community Led Growth'. Hij gelooft dat het essentieel is om een gemeenschap van deelnemers op te bouwen die je missie delen en actief betrokken zijn bij je bedrijf. Door je social media strategie te koppelen aan je missie, kun je een loyale en betrokken community creëren.
Ontdek hoe je als founder een sterke community kunt opbouwen en betrekken bij je missie. Leer van Peter Bronkhorst hoe je social media strategie de groei van je bedrijf kan stimuleren en hoe je een duurzame relatie kunt opbouwen met je doelgroep door middel van community-led growth.