Retargeting; waarschijnlijk heb je er best een voorstelling bij wat dat inhoud. Iets met cookies en advertenties die je overal op internet volgen. Maar hoe dat nou precies werkt, dat is toch wat minder algemeen bekend.

De kans is groot dat het je wel eens is opgevallen dat je ergens voor ‘geretarget’ werd. Misschien vond je het vervelend of een beetje creepy om zo achtervolgd te worden. Toch is het toepassen van retargeting marketingtechnisch heel slim. En als je het goed doet verbetert het ook de ervaring van je klanten.

Dat zit zo; retargeting wordt gedaan op basis van interactie. Als je een website bezoekt, op een bepaalde advertentie of knop klikt of zelfs naar een filmpje kijkt, laat je zien dat je een bepaalde mate van interesse hebt in het onderwerp. Uit je gedrag kan afgeleid worden dat het onderwerp voor jou relevant is.

De kans dat jij vervolgens dus een aankoop doet is veel groter dan een willekeurig persoon waarvan we dat gedrag niet hebben geregistreerd. Het is dus voor ons veel interessanter om de advertentie aan jou te laten zien, dan aan die willekeurige andere persoon. Maar het is waarschijnlijk voor jou ook veel interessanter om onze advertentie te zien, dan een willekeurige andere advertentie: win-win dus zou je zeggen!

Doormiddel van de ‘cookies’, kan een partij als Facebook zien wat jij op onze website doet. Zo kan ik vervolgens bij Facebook aangeven dat ze mijn advertentie moeten laten zien aan iedereen die mijn website heeft bezocht. Maar ook zonder cookies kan je gebruik maken van retargeting. Zo kan je bijvoorbeeld eerst adverteren naar een groot publiek met een korte videoadvertentie en vervolgens de doelgroep die de advertentie heeft bekeken weer retargeten met een nieuwe advertentie.

Heb jij voldoende relevant verkeer op je website? Wij kunnen je helpen met online advertising en retargeting.

Laat je gegevens achter

Wij nemen contact met je op.