De meeste bedrijven hopen leads en aanvragen binnen te krijgen via hun website. En dat is natuurlijk ook ideaal; wanneer een potentiële klant zelf het initiatief neemt om jou te benaderen.

Om dat voor elkaar te krijgen moet je natuurlijk eerst zorgen dat die potentiële klant op jouw website komt en dat jouw website zo overtuigend is dat hij met je in zee wil. En vervolgens krijgt hij te maken met:

De potentiële klant moet namelijk informatie naar jou versturen om jou te laten weten dat hij iets van je wil en hoe je met hem in contact kunt komen. En dat kan natuurlijk via een email of door te bellen, maar de meest laagdrempelige manier is over het algemeen een formulier op de website. Dat is een indirecte manier van contact hebben (bellen is namelijk eng!) en geeft meteen kaders m.b.t. de inhoud van het bericht, in tegenstelling tot een losse email.

Ook een formulier op op je website kan echter een te hoge drempel zijn voor je potentiële klant. Hoe meer velden en vragen, hoe kleiner de kans dat het formulier wordt ingevuld. Less is more dus. Natuurlijk blijft de afweging daarbij wel; wat moet de minimale kwaliteit zijn van je leads.

Verder is het natuurlijk belangrijk dat een formulier goed werkt en duidelijk is. Heb je toch wat meer informatie nodig? Bekijk dan welke informatie je eventueel in een later stadium ook nog zou kunnen verzamelen, of deel het formulier op in meerdere stappen. (Voor WordPress websites kan je hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van de plugin WPForms).

Heb je hulp nodig bij de conversie optimalisatie van je website? Laat je telefoonnummer achter, dan bellen we je om een afspraak te maken.

Kennisbank

Buyer Persona

Een buyer persona is een fictief persoon die staat voor jouw consumentendoelgroep of iemand uit de ‘buying committee’ van jouw zakelijke klant. Dit document is

Lees verder

Laat je gegevens achter

Wij nemen contact met je op.