Het Marketing Fundament

Je aanbod

Hoe stel je een onweerstaanbaar aanbod samen? Daarvoor is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is en wat het ‘probleem’ van je doelgroep is; de ‘job to be done’.

Dat probleem heeft met zijn persoonlijke beleving te maken. Een reiziger kan bijvoorbeeld allerlei redenen hebben om op het station koffie te kopen; het kan zijn dat hij dorst heeft, maar hij kan ook koffie kopen omdat hij het koud heeft, of omdat hij moe is.

Als je weet waarom jouw klant jouw product nodig heeft kan je jouw aanbod niet alleen veel beter aan laten sluiten op wat hij nodig heeft, maar heb je ook een veel beter idee van hoe en waar hij zoekt. Als je daarbij ook wat meer over zijn achtergrond weet, kan je ook bepalen wat de beste plek is om hem te bereiken en hoe je hem met jouw aanbod kunt overtuigen.

In onze strategiesessie helpen we jou met het formuleren van je missie, je kernwaarden, je doelgroep en je aanbod.

Kennisbank

Je missie

Je missie is het ‘waarom’ van je bedrijf. Waarom is wat jouw bedrijf doet belangrijk? Wat is de reden dat je daar ooit mee bent begonnen? Wat is

Lees verder
Kennisbank

Jobs to be done

Het Jobs to be Done template helpt bij het begrijpen van je klantvraag. Om de klantvraag goed te begrijpen zijn er drie niveaus waar je

Lees verder

Laat je gegevens achter

Wij nemen contact met u op.