Online
Adverteren

De juiste bezoekers op je website krijgen? Door gericht te adverteren helpen we jou om niet alleen meer bezoekers op je website te krijgen, maar ook de juiste bezoekers. Je weet wel, van die mensen die ook echt wat kopen.

Plan vandaag nog jouw Gratis Advertising Consult en krijg direct gratis advies over waar je het beste kunt adverteren.

Online advertenties
die wat opleveren

Je overweegt om online te gaan adverteren, op Google, Facebook of LinkedIn. Goed idee, want door online te adverteren krijg je controle over hoeveel verkeer er op je website komt en bovenal welk verkeer. Door te werken met budgetten, limieten en targeting heb je een aantal knoppen waar je goed aan kunt draaien. Door vervolgens goed te meten wat het resultaat is krijg je meer inzicht en kan je steeds verder optimaliseren.

Er is wel een grote maar; want ondanks dat de gemiddelde return on ad spend (ROAS) voor bijvoorbeeld Google Search Ads nog steeds gemiddeld 400% is, kan je zonder goede strategie ook zomaar in de situatie komen dat je meer uitgeeft aan advertentiekosten dan dat die advertenties opleveren.

Door je te verdiepen in wie jouw doelgroep is en welk probleem je voor hem of haar oplost, kan je niet alleen jouw marketing beter afstemmen op je doelgroep, maar ontdek je vaak ook manieren om je aanbod beter te maken en meer waarde te leveren voor je klanten.
Peter Bronkhorst
Growth Marketeer

Return on spend

Als je € 1 uitgeeft aan een Google-advertentie, verdien je volgens de hoofdeconoom van Google (die de gemiddelde kosten per klik over de hele linie berekende) gemiddeld € 2 terug. De ROAS is dan 200%. Als je meer dan 50% verdient op je verkopen dan kan dat voor je werken, maar vaak is dat natuurlijk niet het geval. Als jouw marge bijvoorbeeld 25%, moet je dus een ROAS van minimaal 400% halen om break-even te draaien met je advertenties.

Je resultaten moeten dan dus minimaal 2x zo goed zijn als gemiddeld. Zulke resultaten beginnen bij het kiezen van de juiste kanalen en het juiste aanbod. En ondanks dat partijen als Google en Facebook heel veel hulpmiddelen bieden om je campagne zelf in te stellen; een specialist zal altijd meer resultaat halen uit je budget dan dat je zelf voor elkaar krijgt.

Naar onze mening (als Google Ads en Facebook Ads expert), is het meestal mogelijk om minimaal een 4:1 rendement te behalen. En, afhankelijk van je doelgroep en het probleem dat je voor hen oplost, kan dat soms nog veel hoger zijn.

Strategie
Waar kan ik het best adverteren?

Advertenties werken beter wanneer ze aansluiten op de intentie en het probleem van je doelgroep. Het is dus heel belangrijk om goed te weten wie je doelgroep is en welk probleem je voor hen oplost, maar ook waar ze op dat moment in de klantreis zitten. Zijn ze zich überhaupt bewust van hun probleem? Zijn ze hun opties voor oplossingen nog aan het onderzoeken? Zijn ze aan het afwegen welk aanbod het beste is? Of zijn ze klaar al klaar om te kopen? Maak gebruik van verschillende call-to-actions, teksten en kanalen om jouw doelgroep in de juiste fase van de klantreis te benaderen.

Daarnaast is je budget van belang bij de keuze: de verschillende kanalen om te adverteren hebben verschillende advertentiekosten en verschillende kosten voor het opzetten en onderhouden van de campagnes.

Display Ads zijn ‘banners’; advertenties die worden weergegeven op allerlei verschillende websites en in mobiele apps. Deze advertenties kun je vergelijken met bijvoorbeeld TV-reclame of buitenreclame; de targeting mogelijkheden zijn vrij hoog-over, maar het bereik is gigantisch. Deze vorm van adverteren wordt vooral ingezet voor naamsbekendheid, maar heeft ook mogelijkheden voor retargeting, waarbij je bijvoorbeeld een bezoeker van je website opnieuw advertenties laat zien.

Adverteren op social media, zoals Meta (Facebook & Instagram) en LinkedIn, maar ook op Youtube, Pinterest, SnapChat en Tiktok. Deze platforms bieden ontzettend veel mogelijkheden op het gebied van targeting; door meerdere eigenschappen met elkaar te combineren kan je heel exact een doelgroep bereiken.

Daarbij weten ze ook vaak heel veel over je klanten en hun gedrag en bieden ze mogelijkheden om op basis daarvan te retargeten. Zo kan je hen dus steeds advertenties laten zien die aansluiten op waar ze zich op dat moment in de klantreis bevinden.

Google Ads biedt verschillende mogelijkheden voor adverteren, maar de meest gebruikten zijn Search, Display en Shopping. Campagnes waarbij jouw advertenties o.a. te zien zijn in een lijst met zoekresultaten

Afhankelijk van je biedingen wordt je advertentie geplaatst. Je bieding concurreert hierbij met die van andere adverteerders, maar Google kijkt ook naar de kwaliteit van je advertentie en de pagina waar die naar verwijst. Je betaalt per klik; per bezoeker dus.

Bezoekers die je via een Search campagne binnen haalt zijn dus vaak al op zoek naar jouw specifieke dienst of product als oplossing voor hun probleem en zijn dus al verder in de klantreis.

Voor de B2B markt zijn vooral advertenties via Microsoft erg interessant. veel bedrijven werken met Microsoft, maken gebruik van Microsoft Edge als standaard browser en Bing als standaard zoekmachine. De advertenties worden op Bing, Yahoo en AOL getoond.

Omdat minder adverteerders gebruik maken van Microsoft Ads dan bijvoorbeeld Google Ads, zijn de CPC kosten (Kosten per klik) een stuk lager, omdat er minder concurrentie is. Vergelijkend met de kosten bij Google Ads, ligt de gemiddelde CPC 70% lager. Tevens is het kunnen importeren van campagnes vanuit Google Ads een groot voordeel van Microsoft Ads.

Wat klanten zeggen

6 Google-reviews | 5,0
5/5
Thijs Kluft
Thijs KluftMontis Bouw
Lees verder
De funnel die jullie voor ons hebben neergezet voor dakkapellen maakt echt een groot verschil in de groei van Montis Bouw. Vooral dat we grip hebben op hoeveel aanvragen er binnen komen!
Vincent
VincentTwiske Adviesgroep
Lees verder
Gewoon Media heeft onze stoffige website de 21e eeuw in geholpen. Fantastisch gedaan!


Wil je snel opschalen met je bedrijf? Maak een vrijblijvende afspraak en vertel ons je plannen, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.