Jouw missie opschalen met
Community Led Growth
Marketing, niet gericht op omzet en klanten maar op impact en deelnemers aan jouw missie. Benieuwd hoe dat werkt?
Bekend van:
Oprechte marketing
Als ondernemer met een missie heb je een drive om waarde toe te voegen. Om van betekenis te zijn voor een ander. En dat wil je ook in je marketing; jouw klant echt helpen. Door ook in het eerste contact met je klant al kwalitatieve informatie te geven waar jouw klant naar op zoek is en goede oplossingen voor de problemen waar ze mee te maken hebben.
Dat is wat wij oprechte marketing noemen. Marketing die echte waarde levert en een verschil maakt.
Wat is
Growth Marketing?
Growth Marketing is een werkwijze in marketing waarbij je met snelle experimenten je ideeën test, om zo razendsnel een schaalbare strategie te ontwikkelen voor de groei van je bedrijf.
Daarbij maken we veel gebruik van slimme tools en kijken we naar de hele klantreis, niet alleen naar het stukje promotie waar je vaak bij online marketing mee bezig bent.
Een goede marketingstrategie is praktisch en levert meetbare resultaten op. En die meetbare resultaten heb je heel hard nodig om succesvol te worden met je marketing! Zo kan je namelijk goed zien of je strategie werkt, of waarom hij niet werkt.
Growth Marketing of Growth Hacking is een hele praktische manier om je klantreis te verbeteren. Door middel van kleinschalige experimenten vinden we de beste strategie. En dan wordt marketing ineens heel erg leuk; je hebt namelijk al een goed beeld van de opbrengst, voordat je gaat investeren in bijvoorbeeld een dure reclamecampagne of nieuw product.
Met jouw product of dienst los je een probleem op voor je klant. Om goed te begrijpen wat dat probleem precies is en hoe je jouw klant ervan overtuigt dat jij dat probleem voor hem oplost, moet je jouw klant goed kennen en begrijpen. Gelukkig is er tegenwoordig ontzettend veel informatie over mensen te vinden! En daarbij kan je ze natuurlijk ook gewoon vragen stellen.
Op basis van informatie die we verzamelen via social media en andere tools en interviews met je doelgroep stellen we daarom buyer persona’s op; klantprofielen. In zo’n profiel vind je onder andere informatie over de achtergrond van jouw klant, hoe je hem kunt bereiken, wat zijn motivatie is en wat voor argumenten je het best kunt gebruiken om hem te overtuigen.
Deze informatie is niet alleen nodig om effectieve Growth Marketing in te zetten, maar helpt je ook op heel veel andere
Met jouw product of dienst los je een probleem op voor je klant. Om goed te begrijpen wat dat probleem precies is en hoe je jouw klant ervan overtuigt dat jij dat probleem voor hem oplost, moet je jouw klant goed kennen en begrijpen. Gelukkig is er tegenwoordig ontzettend veel informatie over mensen te vinden! En daarbij kan je ze natuurlijk ook gewoon vragen stellen.
Op basis van informatie die we verzamelen via social media en andere tools en interviews met je doelgroep stellen we daarom buyer persona’s op; klantprofielen. In zo’n profiel vind je onder andere informatie over de achtergrond van jouw klant, hoe je hem kunt bereiken, wat zijn motivatie is en wat voor argumenten je het best kunt gebruiken om hem te overtuigen.
Deze informatie is niet alleen nodig om effectieve Growth Marketing in te zetten, maar helpt je ook op heel veel andere vlakken in je bedrijf.
.
Als je een beeld hebt van je klant, is het belangrijk om vervolgens goed naar de klantvraag te kijken; welk probleem heeft jouw klant, dat jij voor hem op gaat lossen? En het probleem dat jouw klant heeft is eigenlijk zelden een gebrek aan jouw product of dienst.
Zijn probleem zit een paar lagen dieper en is veel persoonlijker. Het probleem dat je aan moet spreken bij jouw klant heeft te maken met het effect dat het niet hebben van jouw product of dienst op hem persoonlijk heeft.
Wij maken hiervoor, bij Growth Marketing, gebruik van het Jobs to be Done model; dit is een praktische manier om de klantvraag goed uit te werken.
Nog zo’n veelgebruikte marketingterm met een mooi schema erbij. Maar wat heb je er praktisch gezien aan?
Wij maken in onze Growth Marketing trajecten gebruik van de Pirate Funnel (als je de eerste letters van elke fase achter elkaar zet snap je waarom ‘ie zo heet ;). De Pirate Funnel helpt ons om te bepalen hoe we de resultaten goed kunnen meten.
En door de marketing activiteiten en resultaten af te zetten tegen de klantreis, kan je vervolgens snel zien waar de kansen liggen.
Wat kost Growth Marketing?
Wat is het verschil tussen Growth Marketing en gewone (online) marketing?
Kennis om te delen
De Beste Tools voor Email Marketing
Email marketing is een breed begrip. Veel bedrijven hebben de gewoonte om wekelijks of maandelijks een nieuwsbrief te versturen. Wij zien dat vaak een beetje
Je doelgroep
Voor een goed werkende marketing funnel is het belangrijk om je doelgroep te kennen; wat vinden ze belangrijk, waar lopen ze tegenaan en waar kun je ze bereiken? Maar
Je aanbod
Hoe stel je een onweerstaanbaar aanbod samen? Daarvoor is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is en wat het ‘probleem’ van je doelgroep is;
Mijn duurste drie lessen ooit – Falen in je missie
In 2019 startte ik Printing Heroes met een missie om de markt van groot formaat printen te verduurzamen. En dan vooral de verduurzaming te versnellen.
1-Page Marketingplan
Het uitwerken van je marketingstrategie doe je in een aantal lagen: Identiteit – Wie ben jij als bedrijf? Wat is je Missie en wat vind
Hoe we werken
Een Groei Partner als jouw aanspreekpunt. Die een goede strategie neer kan zetten, het team kan aansturen maar ook hands-on mee kan werken. En het is ook nog eens een echte ondernemer! Die jouw taal spreekt en snapt waar je vandaan komt.
Tools
Wil je snel opschalen met je bedrijf? Maak een vrijblijvende afspraak en vertel ons je plannen, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.