Het probleem
Projecten in de woningbouw hebben meestal een lange doorlooptijd. Het gaat voor klanten natuurlijk ook om een grote uitgave die ze hooguit enkele keren in hun leven doen. Vervolgens heb je vaak nog te maken met vergunningstrajecten en levertijden van materialen. Je moet als bouwbedrijf dus ver vooruit kijken en steeds zorgen dat je sales pijplijn goed gevuld is.
Maar dat was voor Thijs van Montis Bouw nog wel een uitdaging; ‘Ik was veel tijd kwijt met het binnenhalen van werk. Het kostte zoveel tijd om een nieuwe opdracht binnen te halen. We hadden heel veel potentiële klanten waar we afspraken mee hadden en offertes voor maakten die uiteindelijk toch niet serieus genoeg waren.’
De oplossing
De stichting is aangewezen als Algemeen Nut Beoogde Instelling en is daarmee een ‘goede doelen’-stichting.
Voor het kunnen ontvangen van zowel eenmalige als periodieke giften hebben we een betaalsysteem geïntegreerd.
Binnenkort zullen we dit uitbreiden met de mogelijkheid om per lopend project te kunnen aangeven waar de donaties voor kunnen worden gebruikt.