Kennisbank

Growth Marketing  |  Advertising  |  Social Media  |  Analytics  |  Email Automation

Zoeken
Kennisbank
Peter Bronkhorst

Buyer Persona

Een buyer persona is een fictief persoon die staat voor jouw consumentendoelgroep of iemand uit de ‘buying committee’ van jouw zakelijke klant. Dit document is je referentie wanneer je content maakt of aan je aanbod werkt. Het helpt je onder andere om te bepalen: Wat ga ik mijn doelgroep vertellen?

Lees verder
Kennisbank
Peter Bronkhorst

Ideal Customer Profile

Het Ideal Customer Profile is een manier om je zakelijke doelgroep in beeld te brengen. Dit document is je referentie wanneer je content maakt of aan je aanbod werkt. Het helpt je onder andere om te bepalen: Met wie heb ik te maken als ik deze doelgroep wil helpen? Wat

Lees verder
Kennisbank
Peter Bronkhorst

Jobs to be done

Het Jobs to be Done template helpt bij het begrijpen van je klantvraag. Om de klantvraag goed te begrijpen zijn er drie niveaus waar je zicht op moet krijgen: Trigger – Wat is het praktische probleem waardoor jouw ideale klant NU een oplossing zoekt.  Job – Wat is de ‘vraag

Lees verder
Kennisbank
Peter Bronkhorst

1-Page Marketingplan

Het uitwerken van je marketingstrategie doe je in een aantal lagen: Identiteit – Wie ben jij als bedrijf? Wat is je Missie en wat vind je belangrijk aan de manier waarop je dat doet? Community – Wie is jouw doelgroep? Welk probleem los je voor hen op en hoe los

Lees verder
Kennisbank
Peter Bronkhorst

Mijn duurste drie lessen ooit – Falen in je missie

In 2019 startte ik Printing Heroes met een missie om de markt van groot formaat printen te verduurzamen. En dan vooral de verduurzaming te versnellen. Ik wilde graag zelf gaan ondernemen, juist om als ondernemer een positieve impact te kunnen maken. En ik zag dat er in deze markt vraag

Lees verder
Growth Marketing
Peter Bronkhorst

Waarom lijkt groeien voor anderen vanzelf te gaan?

Ondernemen kan soms echt als een worsteling voelen. lk weet nog dat ik net gestart was met Printing Heroes. De eerste klussen vanuit mijn netwerk moest ik echt naar binnen sleuren, maar dat lukte. Dus ik had een paar klanten. Super tof om je eerste opdrachten te produceren en uit

Lees verder
Kennisbank
Peter Bronkhorst

De pioniersfase van een bedrijf

Ik houd ontzettend van de pioniersfase van een bedrijf. Het verschil van 0 naar iets maken. Alles zelf doen. Als generalist ben ik dan helemaal in mijn element: heel afwisselend werk, nieuwe dingen uitzoeken en leren. In je eentje verantwoordelijk voor alles.  Ook in marketing ben ik zo begonnen. Vanuit

Lees verder