+1000% Groei in dakkapellen

Montis Bouw

Growth Marketing  |  Advertising  |  Social Media  |  Analytics  |  Email Automation

Het probleem

Projecten in de woningbouw hebben meestal een lange doorlooptijd. Het gaat voor klanten natuurlijk ook om een grote uitgave die ze hooguit enkele keren in hun leven doen. Vervolgens heb je vaak nog te maken met vergunningstrajecten en levertijden van materialen. Je moet als bouwbedrijf dus ver vooruit kijken en steeds zorgen dat je sales pijplijn goed gevuld is.

Maar dat was voor Thijs van Montis Bouw nog wel een uitdaging; ‘Ik was veel tijd kwijt met het binnenhalen van werk. Het kostte zoveel tijd om een nieuwe opdracht binnen te halen. We hadden heel veel potentiële klanten waar we afspraken mee hadden en offertes voor maakten die uiteindelijk toch niet serieus genoeg waren.’

De oplossing

Om snel tot concrete resultaten te komen hebben we eerst gekeken naar ‘laaghangend fruit’; hoe kunnen we met een zo beperkt mogelijke investering een extra omzetstroom op gang brengen om ruimte te maken voor de doorontwikkeling. En dat laaghangend fruit was snel gevonden; dakkapellen. Een overzichtelijk product met een overzichtelijk bouwproces dat goed te structureren en schalen is.

+1000%

Groei in dakkapellen

+7,8%

Gemiddelde conversie op de landingspagina's

+9,6%

Conversie uit de emailcampagnes

Landingspagina

Na een doelgroeponderzoek hadden we binnen enkele dagen een landingspagina met een Google Ads campagne. Toen binnen 2 uur na het live zetten van de landingspagina de eerste aanvraag binnen kwam en de aanvragen in dat weekend binnen bleven komen, was het snel duidelijk dat we nog een stuk automatisering toe moesten voegen. We koppelden het aanvraagformulier aan een email automation voor het automatisch versturen van offertes en een tool om afspraken te plannen voor de opvolging.

Binnen enkele dagen kwamen de eerste afspraken binnen; leads die het product en de offerte hebben bestudeerd en zelf aangeven dat ze klaar zijn voor de volgende stap; wat wil je nog meer?

Resultaat

Na een doelgroeponderzoek hadden we binnen enkele dagen een landingspagina met een Google Ads campagne. Toen binnen 2 uur na het live zetten van de landingspagina de eerste aanvraag binnen kwam en de aanvragen in dat weekend binnen bleven komen, was het snel duidelijk dat we nog een stuk automatisering toe moesten voegen. We koppelden het aanvraagformulier aan een email automation voor het automatisch versturen van offertes en een tool om afspraken te plannen voor de opvolging.

Binnen enkele dagen kwamen de eerste afspraken binnen; leads die het product en de offerte hebben bestudeerd en zelf aangeven dat ze klaar zijn voor de volgende stap; wat wil je nog meer?

Wat zegt de klant

Ik ben veel minder tijd kwijt aan acquisitie en heb veel meer inzicht in het proces. Zo kan ik me echt focussen op het helpen van onze klanten. Gewoon Media is heel betrokken en zorgt voor heldere communicatie en overzicht.

Video afspelen

Het probleem

Projecten in de woningbouw hebben meestal een lange doorlooptijd. Het gaat voor klanten natuurlijk ook om een grote uitgave die ze hooguit enkele keren in hun leven doen. Vervolgens heb je vaak nog te maken met vergunningstrajecten en levertijden van materialen. Je moet als bouwbedrijf dus ver vooruit kijken en steeds zorgen dat je sales pijplijn goed gevuld is.

Maar dat was voor Thijs van Montis Bouw nog wel een uitdaging; ‘Ik was veel tijd kwijt met het binnenhalen van werk. Het kostte zoveel tijd om een nieuwe opdracht binnen te halen. We hadden heel veel potentiële klanten waar we afspraken mee hadden en offertes voor maakten die uiteindelijk toch niet serieus genoeg waren.’

De oplossing

De stichting is aangewezen als Algemeen Nut Beoogde Instelling en is daarmee een ‘goede doelen’-stichting. 

Voor het kunnen ontvangen van zowel eenmalige als periodieke giften hebben we een betaalsysteem geïntegreerd. 

Binnenkort zullen we dit uitbreiden met de mogelijkheid om per lopend project te kunnen aangeven waar de donaties voor kunnen worden gebruikt.